نگاشته شده توسط: عقیده و جهاد | نوامبر 20, 2009

قصه…………………..پند(4)

قصه…………………..پند

برای کودکان وبزرگان

نوشته:شیخ ابو مسلم ولید برجاس

قسمت چهارم

سیب حرام است!!

چه کسی بزرگتر است؟

کودک خردسالی که بیشتر از نه سال سن نداشت وارد مسجد شد ومشغول نماز شد.من در حال ادای تحیة المسجد بودم که بوی شدید سیگار حواسم را پرت کرد وبعد از اینکه سلام دادم متوجه مردی شدم که لبهایش از سیگارکشیدن سیاه شده بود.

با خودم گفتم:منتظرمی مانم تا اینکه نماز جماعت تمام شود بعدا با او صحبت می کنم ونصیحتش می کنم.

اما ناگهان دیدم که آن کودک خردسال را دیدم که کنار آن مرد نشست و گفتگویی بین آنها جریان گرفت:

کودک:السلام علیکم عمو جان…شما از مصر هستی؟

مرد:بله..من ازمصر هستم.

کودک:شیخ “عبدالحمید کشک”را می شناسی؟

مرد:بله..او را می شناسم.

کودک:شیخ”محمد غزالی” را چطور؟

مرد:بله..می شناسمش؟

کودک:به نوارها و فتواهایشان گوش می کنی؟

مرد:بله!!.

کودک:خب…همه این علماء ومشایخ می گویند سیگار حرام است، چرا می کشی؟

مرد:(درحالی که دستپاچه شده بود) نه…سیگار حرام نیست.

کودک:بله حرام است مگر الله تعالی نفرموده:{ویحرم علیهم الخبائث… و ناپاكها را بر آنان حرام مي‌سازد (اعراف/157)}…آیا وقتی که می خواهی سیگار بکشی بسم الله می گویی و وقتی هم که تمام شد الحمدلله می گویی؟!.

مرد:(با لجبازی)نه..من یک آیه از قزآن می خواهم که بگوید: سیگار حرام است.

کودک:عمو جان “سیگار” حرام است همانطور که “سیب” حرام است!!.

مرد در حالی که عصبانی شده بود:سیب حرام است! بچه جان هرطور که دلت می خواهد حلال وحرام می کنی!!.

کودک:تو یک آیه بیاور که گفته باشد:سیب حلال است!.

مرد در حالی که به شدت دستپاچه شده بود ساکت شد ونتوانست حرف بزند وناگهان به شدت شروع به گریه کرد و در حالی هم که نماز جماعت برپا بود گریه اش ادامه داشت وبعد از نماز، مرد رو به کودک کرد وگفت:ببین پسرم…به خدای بزرگ قسم می خورم که دیگر هیچگاه لب به سیگارنزنم.

خب..چه کسی عاقلتر بود؟.

نتیجه گیری

*کوچکی وبزرگی هرکس به قلب وزبانش بستگی دارد.

*مفید باش وکاری بکن وقت نگاه کردن گذشته است و مانند کالای  ازکار افتاده مباش.




پاسخی بگذارید

دسته‌ها

